Terleyen bir at dedi ki:

30 Kasım 2012 Cuma

Nasıl


Aşka dair bütün duygular karantinaya alınmıştır
benimse niyetim
kabul edilmemiş bu mektupları
elimden geldiğince temiz tutmaktır

şimdi bilgisayarı önüme alıp, yaşıma uygun bir şiir mi yazmamı beklersin
şöyle mi demeliyim; "ey sevgili arşa uzanabilseydim
kovalardım yıldızların önüne geçen bulutları"
ne bulutlara el salladım
hiçbiri farkıma varmadı
söyle, nasıl bir gökyüzü sunmalıyım
nasıl bir yıldız haritası çıkartmalıyım suratına
isteme benden, çalamam köylü çocukların ilhamlarını
kuyruklu yıldızları kaydıramam şehrinin kirli sokaklarına

çok karanlık bakıyorsun, korkuyorum
denizinin üzerinden fenerlerini çalmışlar
yaklaşamıyorum, etrafında dalgalar var, uzak tutuyorlar beni senden
çaresizliğini suratımda hissetmeme izin vermiyorlar
elim kolum bağlı, çekemiyorum ağrıyan dişlerini
şöyle iyice bakıp gözlerine diyemiyorum subhansın Rabbim
iyice gerilip atlayamıyorum sana varan yamaçlardan
bilmezsin ben çok çektim, hala çekiyorum
şu helallik davasından

sahi söylesene hiç mi suçun olmadı sevgilim
hiç mi ortağı olmadın iki kişi adına işlenmiş bir günahın
bir kere olsun bilinmeyen numarayı "sen misin?" diye açmadın mı
hiç mi sabah namazına kadar uykusuz kalmadın  
cevap ver, bakma öyle halının desenine
hiç mi kör olmadın aşktan
hiç mi dekorudur demedin bir gülün dikenine

en az sen bilmiştin beni
gözlerine baka baka ağlamadım
sana ulaşan labirentlerde koşturmadım hiç
ha bunları söylemem birazdan yanında olacağımdan değil
aceleci değilim artık, konuşurken m leri yutmamaya çalışıyorum
sözcüklerimi doğru adreslere postalamak amacım
uzak durmak, duymamak senden seviyorum sesi
dilim çözülene kadar ne sen beni
bense devrime beş kala sahiden seveceğim seni

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder