Terleyen bir at dedi ki:

19 Aralık 2012 Çarşamba

Belki de


yoruldum ki direnmiyorum senaryolara
tersinden yazılıyor ömür
zehrini hissettiriyor akrep
ve  dayanıyor yelkovanın ensesine
Evet devrim dediğimizden zerre kalmamıştır belki de
ve yüreğimdeki bütün  aşkı budamışlardır
Göz kapaklarımız beklenen bütün muştulara kapalı
başucumuzda bir mecnun namaza dururken
gecenin bütün bereketi kaçıyor ellerimizden
Gençliğin telaşı arasında sıkıştık belki de
belki üstümüzden geçen sonbaharların sarı yapraklarını
toplamayı unutan bir kışın eşiğindeyiz
belki de bütün teselliler inançtan yoksun
ilkyardım adına yapılan bütün suni teneffüsler zamansız
Yaralarımızın merkezi kapandıkları yerde değil
erişilmeyecek yerlerde
ve kuruyan şeye göz yaşı denmez çünkü
geçerse zaman geçer
Hüzün durur öylece olduğu yerde


2.
sahi!
neremden vursalar biter repliğim?
Çoktan öldük
ve kurşunları saymamız yeni yeni belki de





o kadar perişan ve hıçkırıyorduk ki
 şükrü bilmezdik,
bazı kuraklıklara dua niteliğini
o kadar perişan ve hıçkırıyordun ki
yaban kokuyordu kitabının arasına koyduğum karanfil
günah kokuyordu
ve bazı kelimelerin bazı kelimelere ulanması gibi
belki daha da fazla
daha güçlü, daha saldırgan
ulanırcasına takıldık bazı yalanlara
sen ve ben düştük üzerimize
sen ve ben çok aceleciydik, çabuk yorulduk
besmelesizdik başlamıştık belki de
sorsam dostuma bu rüyanın hikmetini
sen ve ben ve freud acırken halimize
sen ve ben oturmuş ağlıyorduk sadece

bu gece bir yıldızın kaybolmasına ah çekeceğim
gözlerinin önünden kayan deli yürek yıldıza
bir dileğin tutmamasına ahu zar edeceğim
külfetim sereceğim notalara ve saza
bir namlu yüreğimin tetiği çekeceğim
isabet ettirip gözlerindeki yaşa
bu gece parıltımızın kaybolmasına ah çekeceğim


ses gitti, yoğun şaşkınlık ve merak
işte sonuna geldik fon müziğinin
heyhat! nasıl tamamlar dünya unuttuğu bir turu
bir daha yarıda kesme şu müziği olur mu
hadi, koy beni cümlelerine bir virgül niyetine
bir nefes arası, bir durak, varlığım külfetine
dinlesene sevdayı; birkaç nota, melodi
sakın ağlama, üzülme
beni incitme dedi


yar uzaktan görmüş de , ağlamamış halime
şiir okuma isteği burda başlar belki de






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder