Terleyen bir at dedi ki:

1 Aralık 2012 Cumartesi

Sınava Tabi Tutulan Robinson


"Birazdan yazılacak olanlar hayal ürünü değildir. Yaşamın kurgulanmış versiyonudur. Kişiler ve kurumlar tecrübe edilmiş, açıklamaları bende gizlidir"

Gün hep cuma, tarih'i bilmiyorum. Yakınlarda bir buluta not etmiştim, hangisi olduğunu çıkaramıyorum. Ama sınav zamanı olduğu kesin. Sınav günü, sınav haftası, sınav yılı, sınav ömrü!Hiç olmadığı kadar bıçak sırtı. Hiç olmadığı kadar sınav.
Yaz yağmurları kadar, azrailin görevi kadar ansızın, olmadık yerde bir kağıt koyuyorlar önüme. Sıkış tıkış bir metrobüste, sımsıcak yatağımda yada sevecen insanların katılımındaki bir diksiyon dersinde. Bir kağıt bir de dolma kalem tutuşturuyorlar elime. Silgi kullanmak yasak. Çöz diyorlar. İstediğin sorudan başlayamazsın ve yapacağın bir yanlış bütün doğruları götürür.
Şöyle bir bakıyorum kağıda. Hocam diyorum; bu sınav karneye geçecek mi? Alıcılarıma bir mesaj beliriyor: "Boş ver"
Hocam adımı soyadımı yazsam yetmez mi?
Elimden bir şey gelmiyor. Kalakalıyorum öyle bana yöneltilen çoktan seçmeli soruların karşısında. Nasıl bir sınavdır ki birinci soruyu ikincinin altına cevaplasam uyarısız kopya muamelesi görüyorum.
Ama bir gün elime bir tipeks alıp "hop" diyeceğim. Gerek yok bütün bu boşluk doldurmalara. Silip bütün ucu açık soruları kendi 5n 1k mı cevaplayacağımın sınav kağıdına.
Nedir bu: lanetler ve duvarlarla çevrili bir dostun imtihanı
Ne zaman: ansızın, bıçak sırtı
Nerede: uzaktayız beraber, üflesem hissedemeyecek kadar uzakta
Nasıl hissediyorsun: Korkmuyorum sonbahardan çünkü cesaretimi toplasam dindirip yağmurunu kulak verecek feryadıma
Neden kendi sorularımı yazıyorum: Çünkü bugün günlerden Cuma. Dün ne yediğimi bile hatırlamıyorum yarın Rabbime kalmış. Cevap yazmaya yetecek zamanım yok anlayacağın. Bilmem anlatabildim mi?
Kimim ben: yukarıdan anlayacağımız üzere sınav adasına düşmüş bir garip Robinson.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder