Terleyen bir at dedi ki:

31 Aralık 2012 Pazartesi

Yeni Yıl Mı?

Yeni yıl dediğiniz, uzun ve ipince bir topukla yürüme çabasından başka bir şey değil diyorum.
Filistinli hacılar evlerine mi döndüler, bu mutluluk gösterileri neden? Gazete sayfasında uyuyakalan siyah çocuklardan biri mi uyandı yoksa?
Değilse, tüm bunlar, havai fişekler, süslü kıyafetler, bunca renkli, albenili kutlamalar neden?
Sanayi devrimi bitmediyse, kara kıtanın çocukları evlerine dönmediyse, Gazze’de sürtüp duran serseri duvar, defolup kendi cehennemine dönmediyse, bu yılın yeni olduğu yaygarasını koparan kim?
Tarık Tufan

Peki Tarık Tufan bütün bunları söylerken popülizm mi yapmış? Ben bu cümleleri okurken bir an duraksadım. Bir kaç saniye sonra o üzerime çöken şaşkınlıktan kurtulunca vay be dedim. Helal olsun Tarık Ağabeye... Gerçekten nasıl diyebiliriz ki yeni bir yıl bu! Bazıları yeni yıldan beklentim daha iyi bir sevgili, daha mutlu bir aşk, daha tozpembe bir yıl diyor. Bu nasıl bir doymazlık efendim. Ama ben biliyorum ki çoğunun asıl demek istediği "2012 de çok içemedik, ayık geçirdik. 2013 de biraz daha içelim de 2014'e daha çabuk girelim." 

Başka bir soru ise zamanın akması dünyanın dönüş hızını kesmemesi, kendi başarısı mıdır. Arkadaşım bir Ocak oldu mu neden sapıtıyoruz. Çılgınca hoşgeldin naraları atıyoruz yeni(!) yıla. Ha tek amacımız yarına umutla bakmak için yeni dediğimiz yıla yeni defterler açarak girmekse eğer, dünyayı döndüren, gündüzü gecenin geceyi de gündüzün arkasına dizene şükretsek daha akıllıca olmaz mı? Sahte bir samimiyetle "biz sadece takvim değişikliği olduğu yeni bir yıla girdik ona seviniyoruz, kötü bir amacımız yok" diyenlere sesleniyorum. Biz yeni yıla değil yeni yıl anlayışı gün geçtikçe biraz daha giriyor bize, kavuruyor benliğimizi. Görün lütfen, kardeşlerim. Öyle ki her 1 Ocak günü adında MİLLİ emaresi olan yılbaşı kumarı oynanıyor, gözlerimizin önünde. Bütün dünyanın gözleri önünde. Bütün İslam Aleminin ve en önemlisi O'nun izliyor olmasına aldırmadan. Bu nasıl aymazlıktır kardeşlerim. Gümüş yüzükleriyle tanıdığımız "Müslüman Ağabeylerimiz, Akıncı Ağeylerimiz, Yiğit Ağabeylerimiz" nasıl izin veriyor, nasıl tekelinde tutuyor bu Milli Piyango saçmalığını.El Aman kardeşlerim, abilerim, ablalarım. Müslüman diye tanınan bir millet haramı milli değerlerinin arasına sıkıştırmayı başardıysa, kıyamete daha kaç yılbaşı kalmıştır söyler misiniz? 

Hem anlamıyorum neden göğe baktığımda yıldızların bu havai fişek gösterilerine ve biz insanların  yeni yıl kutlamalarına eşlik etmediğini. Yoksa bu yıl sade bize mi yeni? Belki de bütün tabiat biz inanmış görünenlerin aksine her haliyle Allah'ı zikretmekten yeni yılla uğraşacak vakti bulamıyor. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder