Terleyen bir at dedi ki:

29 Ocak 2013 Salı

nasılsın anne


nasılsın anne
düşlerimden kaybolduğundan beri nasılsın
mola vermiş olabilirim seni düşünmeye
özür dilerim soruyorum işte nasılsın anne

haberleri takip edebiliyor musun
ben edemiyorum
ne diyorlar, suyun tuzu mu kaçmış
amerika batıyor muymuş neymiş
yazık, şimdi senin dolarların da bir değeri kalmaz
borsa ne durumda anne
yada borcumuz var mı üçüncü dünya düzeninin
eli kanlı, steril efendilerine

anne sarışın olmayanları almıyorlarmış bu tiyatroya
biliyor muydun
belki de bundan ayrı bir derde yanışım
ve fark ettim de varmış bu yangının
seninkilerden daha zümrüt gözleri
anlamıyorum anneciğim, bu oyun bizimken
niçin mutlu etmek zorundayız seyircileri

şimdi ne sensizlik koyuyor bana
ne hatrıma düşüyor, ağlayan yanların
derin bir borca girmişim, isyan değil
sabırsızlık değil anne, hicran
herkes ipotekli sen de öylesin
öyle kabul görmüş yaradan

kan ihtilallere maruz kalmışım anne
devlet üstüme yüklenmiş arsız bir domuz gibi
el koymuş neyim varsa, hakkı ya sanki
telaş içreyim yangından neyi kaçırabilirim demeden
onu bulmuşun, seni unutmuşum
zoru görmeden, ilkin onun elinden tutmuşum
saklayayım derken senden, devletten, hatta kendimden
seninkilere benzer gözlere vurulmuşum

beklemek düşüyor yüreğime, sızlatıyor anne
özlemi kurşunlamak zor değil, platonik
ve sevilmemişlikleri esas alarak, ediyor beni
dünlerden ders çıkarmak, melankolik

ben meta değilim anne, o asla
onun üstünden edebiyat yapamam
diğerlerine haksızlık olur
çünkü yoktu onları şevke getiren
böyle bir sevdiceği
ben meta değilim anne o asla
bu yüzden zor oluyor ikimizin de sevmesi

zor olmalı tabi
öyle herkese güzel görünmemeli mehtap
koca bir ömür bir gecede inşa edilmez derdin hep
mutlu bir ömre şiir yazarsa insan
doyamazdı ya kısacık bir rüyaya

işte bu yüzden umudum var anne
öyle biriktirdik ki içimizde sevgimizi
bir kere açılsak, gözlerimizden yaşlar boşalacaktı
belki de kalın harflere konu olacaktık
elele verip kendi metnimizde var olacaktık
hiç bitmeyen bu gizemli satırların arasından

uzun ince kelimelere tutuldum anne
sonra ikilemlerle tanıştım
şimdi her an şükretmemi gerektiriyor onun var olması
ve tek korktuğum şey
bir tane yalansız, ufka mühürlü aşkın
3 adet başarısız denemeyle yok olması

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder