Terleyen bir at dedi ki:

4 Ocak 2013 Cuma

TAŞIMA SUYLA ABDESST ALINMAZ


Her ölümle yeniden başla tuşu çıkmıyor malesef
her doğum ayrı bir susamak
bundan sonra tek yol devrim değil
tek yol ölüme caka satmak

gözlerinden ölüm dehşetini süzemem
dur demem kaybedişine, anla
kendini yarınlara saklayan bir dilin kıvraklığıdır
itirafım, ki ardından gidiyorsam köleliktir  
külfetine lanet olsun
bu kahpe düzen gibi bizden uzaklaşmana
en çok ta senin her türlü modernitene
ayak uydurma kararlılığıma



senin bu kadar genç ölmen
benim bir kelebek gibi her gün kaybedişimi
öğretecektir zannımca

gidiyorsam, suçlamalarından kaçışımdır
ne keskin bir üslupla anlatıyorsun bencilliğimi
bencilim, senin karanlığına kapılmayacak kadar
bencilim doğru zamanda hülasanın ortasına
parlayarak düşen bir kuyruklu yıldızın
gökyüzünde bıraktığı arkadaşlarının yalnızlığına aldırmadığı kadar
gidiyorsam, değişimden kaçışımdır
babalarımız ceplerimizden iddia kuponlarını ayıklıyorsa
savurmaya kararlı bir rüzgarın değiştirmesidir yönümüzü
bütün duyduğum
pusulamı ayartan her halinden kurtulma isteğidir
gidiyorsam seninle beraber bütün romantizme veda edişimdir
koşuyorsam dört nala ölümden
ve senden, ve dahi senin yüz kızartıcı gülümsemenden
ardıma bakmıyorsam, hep bu yüreğime kazıdığın yaralardan
kurtulma hevesimdir.

aslında bu yaralar gençliğimizi kuşatandır
kuşattıkça düşlerimizi bunaltan
bize kısacık rüyayla
dopdolu bir hayatı aynı pabuca sıkıştıran
terazinin bir ucunda hedeflerim
diğer ucunda "sen ve ben" deyişlerim
bir akrebim ben kendini hep aynı yerinden sokan
Bunlar hep senden gayri kaybedişlerim


sorarım ki, hiç bakış kalmadıysa savrulacak
hiç rahmet yoksa süzülen gök kubbemizden
meşakkat dolu kelimeler dökülmüyorsa yarınlara
rekat rekat kavuşmalar acelesiyse günlerimim
bir ahunun uğruna dönememişsek seferden
ne umut vardır şimdi karanlık gecelerden
ben böyle rüya görmedim,
böyle iğrenç böyle sefil
ey kuruyan bedenim gözyaşlarınla irkil

ama hata bende aymazlardan sela bekliyorum
senin kerahatlerinden kaçıp
buz tutmuş sebillerden medet umuyorum
aşk öldürür diye dost duvarında ağlaşıp
şu paslanmayan değirmen örnek olsun
fitili inançla yoğrulan adam yorulmaz
kaçıyorum bütün bu kurumuş musluklardan
taşıma suyla abdest alınmaz



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder