Terleyen bir at dedi ki:

7 Şubat 2013 Perşembe

Yaşama Çabaları


bu cümleler bizim değil, popüler masallar
varsın olmasın böyle kalkınırsa bir vatan
kullanmaksa tek gücü felaket taburunu
koparsın gençliğini en kesif yaralardan
düş ve dua umuttur, rüyaya girmez mezar
ilmek ilmek dokunur, perde dikilir önce
bir türküye tutunur, uyanır azar azar
kefen icat olunur, umuttan çok sevince

aşk bir iltihap gibi koparırsan büyümez
cümlenin orasına getirmezsin noktayı
görmeden bilemezsin sırra kalem çekilmez
savunursun dünyaya dilindeki sanrıyı

amma eşya ilmiyle ulaşılmaz hakikat
kuru söz yalancıdır duygudan mahrum ise
özgün aşkı nas ile kirletilen tabiat
aklayamaz sevdayı duadan mahrum kese

isme takılmayasın zira anlam bendedir
sana varır bildiğim sürme çekilmiş yollar
ben ne dersem diyeyim yaratılış böyledir
dağ küçük olsa bile ürkek bakar tavşanlar

ve bir gün aşk gelmedi hep oradaydı saki
adı varsa sanı yok isa gibiydi mehrim
beni sana meşk ile düğümleyen o Veli
farkettirdi sonradan susmaktı kabahatim

cümle gördü göz dolu nasıl aldırış böyle
içimden diledim ki evet sendedir vuslat
kadim rüzgar çevirdi yönümü bu hileye
sonra sana eklendi doğaya özgün sanat

hayatın pabucunu geçirdim ya rüyaya
dualar kabul olur, kanamasın yaralar
insansa sıkıştırır hüznü iki haftaya
sükünetim kaybolur, özlem taşar sancılar


baksana yazamadım olmadı kefaretim
hatıran bir saniye uzak durmuyor bana
her nefeste sen varsın budur teslimiyetim
mısralar uzadıkça yakınlaşırım sana

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder