Terleyen bir at dedi ki:

15 Temmuz 2013 Pazartesi

sahte

burada sabah akşam donmuş bir denizi taşlıyoruz
Doğan Ergül

madem yoktur ilacı ne doktora yanarsın
kanında şevk vardı da dünya mı oldurmadı
aşk ile görülmemiş derde derman ararsın
leylaya salık verdim o bile aldırmadı

Boş yere kürek çektiğini farkedince insan dili damağı kuruyor vallahi... Hayat için dedik bir kerhaneden farklı değil dedik. Dilimizde bu tür kuruntular dolandı yıllarca. Benim hayatım bitmiş...., uçan kuşun bize garezi var anasını satayım
ve daha neler... 
Hep başka varlıklardan bildim üzerime çeken bu kahrı. Hep bir baygınlık bir duygu sömürüsü. Ama dünyaya değil kendime. 
kendime baş kaldırdım gücüm yettiğince.  Dünyaya ise hep eyvallah dedim. 
Hüzün biriktirdim kendime. Ağlamak benim en büyük tutkum. Hala da gocunuyor değilim bu kendime her defasında söylüyorum. Değerlerim adına ağlayabildiğim sürece yüreğimdeki insanlıktan bahsedebiliriz değil mi?
 nereden geldiğini anlayamadığım hiç bir anlam veremediğim bazı canavarlar söndürüyor yıldızları. o yıldızlar ki ne kadar benim gözükse de bana hiç dahil olamadı. Ne demişti Sartre diyalektiğe yenik düşüyoruz...
Belki de düşmeye alışan taraf benim. Eyvallah diyorum her defasında, çünkü yeniden kalkabileceğimi biliyorum.Bir daha düşebilmek için.
Gururumu onurumu bedenimi süründürmeyi tercih ediyorum. Başkalarının ruhlarına basarak ayakta kalmak yerine. Güçlü olmayı reddediyorum hep. Güçlü olmak benim neyime, bedeli masumluk olacaksa eğer...
Siz anlayamazsınız doktor diyorum. Bileklerime düşmanlığımı anlayamazsınız. İplerden neden hoşlanmadığımı anlayamazsınız. Bu dünyaya olan küslüğümü anlayamazsınız. Mutluluğu elimin tersiyle itmem sizin meseleniz değil. Ben körüm sizin alışık olduğunuz mutluluklarınıza... 
Gidiyor olmamı anlayamazsınız ismimle tanınmıyacak olmamı

Aynalara bakmıyorsunuz ya görmekle kandırıyorsunuz kendinizi. Ama ben sizin ağzınızdan akan salyaları görüyorum saklayamazsınız kibirinizi hiçbir şeyi olmayan bir adamdan..

Ben de artık bir ölüyüm doktor. Çünkü yaşamanın, onurlu yaşamanın bütün şekillerini kaldırdınız ortadan. Yaşamak ki buysa eğer, ağzında salyalarla ben yaşamıyorum doktor. Ama sizin alışık olduğunuz cinsten bir ölü de değilim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder