Terleyen bir at dedi ki:

3 Eylül 2015 Perşembe

Ahde Vefa

Seni yılgın görenler bu kahır diyecekler
Sana masum diyenler ismini bilmeyecek
Bu ölümdür bir müptela şehrimizde dalgın
Bu zulümdür sen kalbini kayseriden mi aldın

Sadece bir kişiye kin besledim hayatımda.  Onun da sözü geçmeyecek olduğunu biliyorum puslu kıtalar atlasımda. Onun sesini dinlemeyi bırakmasaydım seni hatırlamazdım bile.
Ağladığım yerlerde duyulmayı başaramadığımı biliyorum.  Sesimin olanca gücüyle kendimi bastırdığını,  ve yırtılan gömleğimi bir türlü ispatlayamayacak olduğumu. Ben masum değilim, yani onların iddia ettiği kadar. Ama suçlu da olmadığıma inandım dostun inkarı kadar.  Düşmanım yok.  Bulunmak üzere gitmiştir iyi bir hal üzre kaybolan kişi. İnsan bulunmak istediği kişi için saklar masumiyetini.  Ben de buna inandım, dermanın derdinden çok nefsini sıyırıp içimin ücralarına bakmaya cüret edecek olana.  Hiç sesimi çıkarmadım. Konuşmayı iyi öğrenenler haklı göründü gözyaşlarıma.
 Olsun bu da geçer.  Yalnızlığın sesi yeğdir, samimiyetsiz görültü orkestrasına. Ben de birinin gerçekten dinleyeceğine,   Karşımdaki sesin içimden yankılandığına inandım. Ve yaşayanlar dünyasında misafir bedenimi, perdelerle çevrili bir dosta yasladım.
Kendini büyük bir fazlalıktan ibaret hissettiğin zamanlarda,  yastığının altına sakladığın ölümü hatırla. Güçlüsün yani tadına bakmışsın her türlü yalnızlığın. Ve çapayı bırakmışsın boğazın en derinine. Doğmuşsun terkedilmiş topraklarında bir ailenin.  Baba demeyi öğrenememişsin daha.  Ama güçlüsün. 
Ben mi güçlüyüm? Kalbim tren istasyonlarında sarı çizgiyi geçmenin çocuksu heyecanını yaşarken işittiği azarları unutamadı hala dost. Sen orda o şivekar sesleri benden biliyorsun sana da helal olsun. Sen orda yüzüyorsun aczin cehalet havuzunda.
Aklından geçenleri ardıma vurmasaydın
Sana bir tavus kuşunun içime girdiğini
Bana da bir çift ak kanat bırakmadığını anlatacaktım.
Ama sen iyi bir hal üzre kaybolmadın çekilmiş tırnaklarımı yok saydın hep. Bundandır nicedir kelimelerinde eksilir yaşadığımız. Gözlerimden atlılar geçer ve sen onların hepsindesindir. Ya da ahde vefadır bu gizlice. Çekilmiş bir tetiği göğüslemek adına. Hasreti kaldıramayacak tüm yürekler için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder